Uitdagingen postmarkt drukken stempel op PostNL

Geplaatst op vrijdag 16 december 2022 om 12:30.

Consumenten sturen steeds minder brieven en ook het pakketvolume stagneert, wat terug was te zien in de resultaten en verwachtingen van PostNL. Daarnaast is het personeel ontevreden en vergrootte een grootaandeelhouder zijn belang in het Nederlandse postbedrijf. Kan PostNL de rust doen terugkeren?

Nadat PostNL dit jaar al twee keer zijn verwachtingen neerwaarts bijstelde was het in aanloop naar de derdekwartaalcijfers wederom raak. De omzet over het derde kwartaal daalde uiteindelijk op jaarbasis met 3% naar €709 miljoen en het bedrijf leed een operationeel bedrijfsverlies van € 20 miljoen. PostNL wijdt de tegenvallende resultaten aan de sterk opgelopen inflatie en het tanende consumentenvertrouwen. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) was het consumentenvertrouwen in september en oktober -59 en waren Nederlanders daarmee nog nooit zo negatief. Ook zag PostNL de kosten voor onder meer brandstof en lonen flink oplopen.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.
Er zijn momenteel geen stijgers bekend.
Er zijn momenteel geen dalers bekend.