Adyen slaat gouden munten uit coronacrisis

Geplaatst op vrijdag 10 juli 2020 om 14:12.

Het Nederlandse Adyen zette dankzij een recordaantal online betalingen over het eerste kwartaal van dit jaar uitstekende groeicijfers neer. Verwacht wordt dat de digitale betaalmarkt de komende jaren verder groeit en Adyen daar zijn graantje van kan meepikken, zeker nu een belangrijke concurrent in moeilijkheden verkeert. Als we kijken naar de aandelenkoers van de betaaldienst lijken aandeelhouders al vooruitgelopen te zijn op deze verwachtingen.

Adyen werd in 2006 opgericht door de huidige topman Pieter van der Does en technisch directeur Arnout Schuijff. In 2018 kreeg de betaaldienst een notering aan Euronext Amsterdam en inmiddels behoort Adyen tot de zwaargewichten van de AEX. Op dit moment zijn er verdeeld over 22 kantoren wereldwijd meer dan 1.350 FTE werkzaam bij Adyen. Belangrijke klanten zijn momenteel onder meer Ebay, Microsoft, Spotify, De Bijenkorf, KLM, Groupon, Mango en Uber. Over heel 2019 verwerkte Adyen voor in totaal € 240 miljard aan transacties.

Update eerste kwartaal

De recentelijk gepresenteerde eerstekwartaalupdate liet zien dat de coronacrisis voorlopig weinig effect lijkt te hebben op de groeiambities van Adyen.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.