Geplaatst op woensdag 8 april 2020 om 14:58.
Philips wil zich de komende jaren bijna volledig richten op zorgtechnologie. Met de uitbraak en verdere verspreiding van het coronavirus lijkt deze strategie goed uit te pakken, maar het stelt Philips tegelijkertijd voor lastige keuzes.
Eind januari maakte Philips bekend deze zomer te starten met de verkoop van de divisie Huishoudelijke Apparaten. Analisten schatten de verkoopprijs op gemiddeld €2,5 miljard. Wanneer deze transactie succesvol wordt afgerond is alleen nog de divisie Persoonlijke Gezondheidszorg, waar tandenborstels en scheerapparaten onder vallen, gericht op de consument. Philips heeft aangegeven deze divisie voorlopig absoluut te willen behouden. Daarnaast richt Philips zich op gezondheidstechnologie. Naast het leveren van medische apparatuur wil het bedrijf ook een belangrijke rol spelen in medische data en het wil deze twee zaken steeds verder met elkaar integreren.
Gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.
Onbeperkt verder lezen
Premium lid worden?