L’Oréal geeft geur en kleur aan portefeuille

Geplaatst op vrijdag 15 maart 2024 om 09:00.

L’Oréal realiseerde voor het derde achtereenvolgende jaar een dubbelcijferige omzetgroei. Alle divisies van het Franse cosmeticaconcern droegen daaraan bij. Wel vielen de prestaties in Azië tegen en leidden ertoe dat de aandelenkoers daalde. Wij denken dat een beetje parfum over de prestaties van L’Oréal voldoende zal zijn voor beleggers om zelfverzekerder te zijn over hun investering in het cosmeticaconcern.


De aandelenkoers is de afgelopen maanden zeer volatiel geweest.

Over het afgelopen jaar steeg de omzet van L’Oréal met 7,6% tot € 41,8 miljard. Op organische basis bedroeg de omzetgroei 11% en het was het derde opeenvolgende jaar dat het resultaat in de dubbele cijfers uitkwam. In de belangrijkste afzetmarkt Europa werd 32% van de omzet behaald. Verder kwam 27% van de omzet uit Noord-Amerika en 26% uit Noord-Azië. Van de totale omzet kwam 40% uit de verkoop van huidverzorgingsproducten, 23% uit haarverzorging, 20% uit make-up, 13% uit parfum en 4% uit overige producten.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.