Geplaatst op zaterdag 19 oktober 2024 om 11:00.
Acuity Brands een conculega van Signify heeft in het vierde kwartaal van hun gebroken boekjaar de omzet zien stijgen, net als de operationele winst. Dit bleek dinsdag uit kwartaalcijfers van de Amerikaanse sectorgenoot van de Nederlandse verlichtingsspecialist Signify. Als het bij de een regent dan drupt het bij de ander. Bij Beursgenoten verbaast het ons dat de koers van Signify rond het laagste punt staat sinds 3,5 jaar. In onze ogen hebben beleggers onvoldoende oog voor de kansen die dit aandeel biedt. Beleggers zouden het “licht” moeten laten schijnen op de toekomst van Signify, omdat de onderliggende waarde en vooruitzichten nog steeds sterk zijn.
De omzet steeg in het vierde kwartaal, dat op 31 augustus eindigde, met 2,2 procent op jaarbasis naar 1,03 miljoen dollar. De operationele winst steeg met ruim 47 miljoen dollar naar 157,0 miljoen dollar. Op een aangepaste basis steeg dit resultaat met 16,2 miljoen dollar naar 178,5 miljoen dollar. De marge steeg met 4,3 procentpunt naar 15,2 procent en aangepast voor bijzondere posten steeg de marge met 1,2 procentpunt naar 17,3 procent. De nettowinst steeg van 82,9 miljoen naar 118,9 miljoen dollar. In het hele boekjaar daalde de omzet met 2,8 procent naar 3,84 miljard dollar. Dit leverde een operationele winst op van 553,3 miljoen dollar, een stijging van krap 80 miljoen dollar. CEO Neil Ashe sprak van een sterk vierde kwartaal met een gestegen marge. Traders kunnen mooi handelen op de golven van het aandeel.
Gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.
Onbeperkt verder lezen
Premium lid worden?