Majorel moet werken aan klantervaring

Geplaatst op vrijdag 16 september 2022 om 12:00.

Majorel beleefde een jaar geleden zijn beursdebuut op het Damrak. Het afgelopen jaar maakte het callcenterbedrijf een flinke metamorfose door en werd het aandeel opgenomen in de smallcaps-index. De aandelenkoers noteert al langere tijd onder de introductiekoers, terwijl de vooruitzichten voor het bedrijf positief zijn. Toch zijn er ook enkele risico’s waar beleggers op moeten letten.

Majorel werd in januari 2019 opgericht door het Duitse mediabedrijf Bertelsmann en de Afrikaanse investeringsmaatschappij Saham Group, dat eigendom is van de Marokkaanse familie Elalamy. Majorel is statutair gevestigd in Luxemburg en helpt bedrijven bij het verbeteren van de interactie met hun klanten. Zo kunnen bedrijven bij Majorel onder meer hun klantenservice, marketing en social media uitbesteden. Door de belangrijke rol die het internet inmiddels speelt, willen bedrijven online aanwezig zijn en hun klanten daar goed van dienst zijn. De aantrekkingskracht van Majorel bestaat er bijvoorbeeld uit dat bedrijven zelf geen callcenter hoeven op te zetten en daarvoor dus ook geen werknemers in dienst hoeven te nemen. Door deze taken uit te besteden creëren ze meer financiële flexibiliteit voor zichzelf, bijvoorbeeld omdat ze minder of zelfs geen kantoorruimte hoeven te huren en geen vaste personeelskosten hebben. Een van de uitdagingen voor Majorel is om werknemers tevreden te houden. Uit beoordelingen op onder meer beoordelingswebsite Glassdoor en vacaturewebsite Indeed komt naar voren dat er steeds meer klachten zijn over het bedrijf. Zo krijgen werknemers al geruimere tijd geen salarisverhogingen of bonussen, zelfs niet nu de inflatie flink aan het oplopen is.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.