Publicis: Marktleider met een duidelijke toekomstvisie

Geplaatst op maandag 16 juni 2025 om 14:14.

Publicis Groupe heeft zich in de afgelopen jaren nadrukkelijk gepositioneerd als marktleider in een snel veranderende en technologisch gedreven sector. Door een combinatie van autonome groei, strategische overnames en een duidelijke focus op data en kunstmatige intelligentie (AI) heeft de Franse multinational in reclame en PR zijn concurrentiepositie verder verstevigd. Ondanks de recente koersstijging vinden wij het aandeel ondergewaardeerd.

Bron: DeGiro. Ondanks het recente herstel staat Publicis ten opzichte van begin dit jaar op een koersverlies van 6,2%.

Publicis Groupe is de grootste adverteerder ter wereld en zag over 2024 de omzet met 6,3% stijgen naar € 13,97 miljard. Het bedrijf heeft zijn marktpositie de afgelopen jaren versterkt door gerichte acquisities in data, technologie en digitale marketing. Overnames van bureaus als Digitas, Razorfish, Rosetta en LBi hebben het dienstenaanbod verbreed en de digitale competenties vergroot. Recent nam Publicis Adopt over, een bureau dat is gespecialiseerd in sportmarketing. In 2013 was Publicis dicht bij een fusie met zijn Amerikaanse sectorgenoot Omnicon ter waarde van $35 miljard. Waar Publicis echter een zogenaamde fusie van gelijken wilde, bleek dat Omnicon uiteindelijk de Fransen wilde overnemen en de gesprekken werden daarom gestaakt. Eind vorig jaar nam Omnicon sectorgenoot Interpublic Group of Companies (IPG) over. Als deze overname wordt goedgekeurd stoot Omnicon sectorgenoot WPP van de tweede plaats.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.
Er zijn momenteel geen stijgers bekend.
Er zijn momenteel geen dalers bekend.