Inpost, e-commerce voor de laatste mijl

Geplaatst op vrijdag 12 november 2021 om 12:00.

De laatste kilometers zijn voor e-commerce dienstverleners als Amazon en AliExpress de duurste, omdat er voor elk pakketje bij de klant een mannetje langs de deuren moet. Het Poolse bedrijf Inpost heeft een oplossing die op de thuismarkt uitstekend werkt. Het installeert APM’s (Automated Parcel Machines) op drukbezochte plaatsen waar klanten sowieso vaak komen en waar ze de pakketjes kunnen ophalen. De groei in de afgelopen jaren was indrukwekkend zodat het management zich nu opmaakt om ook andere landen te veroveren. Afgelopen januari ging het bedrijf naar de beurs in Amsterdam en vervolgens nam het een branchegenoot uit Frankrijk over. Het aandeel noteert nu 30% beneden de introductiekoers zodat het waarderingsniveau interessant begint te worden.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.
Er zijn momenteel geen stijgers bekend.
Er zijn momenteel geen dalers bekend.