Met de overname van De Vegetarische Slager heeft Unilever minder vlees in de kuip dan gedacht

Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2022 om 12:00.

In de zoektocht naar verdere verduurzaming en groei dacht Unilever met de overname van De Vegetarische Slager een goede slag te slaan. Het is echter de vraag of de markt voor vlees- en zuivelvervangers Unilevers honger naar groei inderdaad kan stillen. Verder is de hoge inflatie een andere uitdaging waar de opvolger van topman Jope een oplossing voor moet vinden.

In een snel veranderende markt en een periode van hoge inflatie is levensmiddelenconcern Unilever naarstig op zoek naar nieuwe groeimarkten die ook nog eens aansluiten op de wens om verder te verduurzamen. De groeipotentie die kenners toedichtten aan de markt voor vlees- en zuivelvervangers paste op het eerste gezicht uitstekend bij de ambities van Unilever. Mede door de overname van De Vegetarische Slager eind 2018 verwacht Unilever ergens in de komende jaren een omzet van circa € 1 miljard te halen uit de verkoop van plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven. Helaas zal Unilever dit omzetdoel voorlopig los moeten laten.

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.